onsdag 27 april 2011

Mina Fingerless klara!

Nu är mina Fingerless klara. Inte så nöjd, fick dem alldeles för stora för mina händer! Minskade ändå 11 m. Kanske hade jag fel garn, 2-trådigt från Ullcentrum och stickor 3. Det hade varit bättre med 2-2,5, men jag gillar inte att sticka med så tunna stickor, håller för hårt så stickorna böjer sig eller går av.....kanske blir det ett par till i alla fall då mönstret är kul att sticka. Det blir en vinter så småningom även om det förhoppningsvis dröjer....

7 kommentarer:

  1. Jättefina.
    Jag hade ärligt sagt glömt bort detta mönster. Får skärpa mig och skriva ut det så jag också kan göra detta fina mönster.
    Tack för tipset om garn också, håller helt med dig om tunna nålar, så jag ska tänka till vid upplägget.

    SvaraRadera
  2. Snygga är de fastän du inte är riktigt nöjd. Detta blir att läga på att-göra-högen ;-)

    SvaraRadera
  3. Såna vill jag också ha! Och jag tycker (för det mesta) om att sticka med tunna stickor så då behöver jag kanske INTE räkna om....

    SvaraRadera
  4. De blev jättesnygga även om de inte passade din hand. Verkar vara ett roligt mönster att sticka så det blir nog att lägga till att-göra-listan.

    SvaraRadera
  5. Snygga! Med Ullcentrums 2-tr ullgarn kan du tova dem lite lätt och de kommer att passa som handen i handsken!

    SvaraRadera
  6. Så vackra! Just nu tvåändsstickar jag muddar, det är så roligt!

    SvaraRadera