torsdag 2 september 2010

Mönster September 2010 - Karin




Vi har även Karin, Karin är stickade med stickor 4 mm, lagomt avancerade smala flätor på en maska med vridna manskor. Namnet Karin är från min lillasyster som precis flyttat till det gröna landet Irland och jag saknar den ungen jättemycket!

Garn som jag använt är Karisma från Garnstudio.

Mönstret finns på ravelry också,Här

Ni kan ladda ner .pdf filen Här

Sedan så har det också varit utlottning blad den som blivit klara med ett eller flera mönster och det var Agneta som vann 3 nystan Karisma så att hon kan sticka Karin!
Utlottningen sponsrades av

5 kommentarer:

  1. Härliga vantar! Trist att ha sin syster så långt borta. Men hon kanske kan inspirera dig med lite irländsk stickning - och du kanske kan åka dit och hälsa på någon gång?
    Maria

    SvaraRadera
  2. Kamilla, vilket fantastiskt mönster!! Stående ovation!

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinnaren.
    Vilket spännande mönster,den ska jag försöka göra....snart :)

    SvaraRadera
  4. Finfina vantar! Och jag måste säga att jag blir avis på din syster, Irland är mitt favoritland och drömland!

    SvaraRadera